Dankzij de samenwerking tussen Distrifood Dynamics en Motivaction is het mogelijk om te kijken naar drijfveren en normen en waarden van bevolkingsgroepen, gebaseerd op het Mentality-model van Motivaction.
Het Mentality model (sinds 1997) is een unieke segmentatietool waarmee organisaties doelgroepen gerichter kunnen definiëren en beter kunnen begrijpen. De indeling is gebaseerd op drijfveren, gedeelde waarden en normen, en de wijze waarop consumenten in het leven staan (doelen in het leven, leefstijl, werken en presteren, vrije tijd, familie en relaties). Het model onderscheidt in de Nederlandse samenleving acht sociale milieus op basis van persoonlijke opvattingen en waarden. Er wordt met deze onderzoeksmethode verder gekeken dan demografische gegevens: het geeft diepgaand inzicht in de drijfveren van de doelgroepen, in het ontstaan van trends en in welke bredere context deze zijn te plaatsen. Dit levert zeer effectieve input voor marketing en communicatiestrategieën.
Wilt u meer informatie over Mentality Shopper Insights? Neem dan contact op met Danny van Haren, accountmanager van Distrifood Dynamics.